תכנות למהנדסים: שאלות ותשובות


תאריך שאלה תשובה

14.11.10 הויז'ואל סטודיו מתריע שנותרו X ימים עד שתוקפו יפוג. מה לעשות? שימו לב שבמסך ההתרעה יש אופציה להירשם בחינם ולקבל את גרסת האקספרס ללא הגבלת זמן.
14.11.10 למה קיבלתי ציון X בתרגיל Y? חכי בסבלנות לפרסום מפתח הבדיקה, ואז תוכלי להבין מה היתה הבעיה. אם את חושבת שנעשתה טעות, את מוזמנת לערער (ראי שאלות קודמות לגבי נושא הערעורים).
14.11.10 במטלה 4, שאלה 2, האם מותר לשנות את החתימה (פרוטוטייפ) של הפונקציה my_cos? לא! אסור לכם לשנות חתימות של פונקציות שאנחנו הגדרנו לכם בשיעורי הבית.

למי שלא זוכר, חתימה של פונקצייה מורכבת מרשימת משתני הקלט שהפונקציה מקבלת וטיפוס ההחזרה. לדוגמא, ב-my_cos החתימה היא:

(double my_cos(double x, double threshold

14.11.10 במטלה 4, שאלה 2, ובכלל, האם מותר להגדיר פונקציות נוספות מעבר למה שנתבקשנו? מומלץ ורצוי, לשם חיסכון בקוד, נוחות וקריאות, להוסיף ולהשתמש בפונקציות משלכם שלא נדרשו מפורשות בתרגיל. בשאלה 2, למשל, כדאי להגדיר את פונקציית העצרת כפונקצייה נוספת.
14.11.10 שאלות בנוגע למטלה 4, שאלה 2:

1. האם מותר להשתמש בפונקציות ספרייה?

2. מה ההגדרה של !0 ?

3. מה ההבדל בין האיברים בסדרה?

4. התכנית שלי לא מסתיימת \ עפה \ מחזירה ערכים שגויים כאשר אני נותן לה דיוק קטן מערך מסויים. אני רואה שזה קורה כי העצרת מגיעה למספרים מאוד גדולים. מה לעשות?

5. מה הערכים האפשרי של הזוית ברדיאנים?

6. האם צריך לכתוב תכנית בדיקה לשאלה?


1. כן. ואפילו מומלץ! כמובן שאסור להשתמש בפונקציית הקוסינוס בשאלה הזו. pow ו-fabs יכולות לעזור לכם.

2. 0! = 1

3. n מתחיל מ-0 וגדל ב-1 בכל איבר.

4. נכון. הניחו שהדיוק הוא לכל הפחות 0.01 (כלומר לא לתת לפונקציה ערכים קטנים יותר).




5. בין 0 ל-פיי (בערך 3.14)

6. כן. ראה בהגדרות התרגיל
14.11.10
במטלה 4:
1. בשאלה הראשונה, האם הספרות של המספר מסודרות בסדר יורד‬ או עולה?
2. האם אפשר לפרסם דוגמא עבור השאלה השניה
לצערינו, בחלק מהקבוצות פורסמה גרסה ישנה של התרגיל, ללא התייחסות לשאלות הנ"ל:
1. הספרות מסודרות בסדר עולה משמאל לימין, כפי שמפורט בדוגמא
2. עבור הזווית 0.785, וערך הסף 0.01 הפונקציה תדפיס למסך את הערך 0.70738
14.11.10במטלה 4, שאלה 1: האם התכנית אמורה לעבוד עבור מספרים שכוללים אפסים? לדוגמא, מה אמורה להיות התוצאה עבור 100.כן. עבור 100 התוצאה אמורה להיות 1. למרות זאת, אם לא התייחסתם למספרים שכוללים אפסים, מותר לכם להניח שהמשתמש יכניס מספר ללא אפסים.
3.11.10
במטלה 3, שאלה 2: לא ניתן בכלים שלמדנו עד כה לקלוט סדרה בגודל לא ידוע של משתנים, ורק אז לחשב את סדרת ההפרשים. האם אני מפספס משהו?
אתה צודק. הקלט מהמשתמש יתבצע מספר אחרי מספר, כשבכל פעם מחשבים את המספר התאים בסדרת ההפרשים. אולם יש דרך שבא המשתמש יוכל להקליד את כל הקלט פעם אחת ואז התכנית תקרא את המספרים אחד אחד.

קיים מנגנון זכרון זמני (הנקרא "חוצץ" או buffer), שמאפשר למשתמש להקליד פעם אחת את כל קלט (עם רווחים בין מספר למספר), עד לירידת שורה. כעת הקלט יאסף, מספר אחרי מספר אל תוך המשתנה המתאים בתוך לולאת הקלט, מבלי שהמשתמש יצטרך להכניס ערכים נוספים. מנגנון זה מאפשר לקלט-פלט להראות כפי שהגדרנו בשאלה.

נדבר על זה בתרגול השבוע (התרגול של יום ב' 8-10 ישמעו רק בשבוע הבא). 
1.11.10 מה נוהל הגשת ערעור על תרגילי הבית? הגשת ערעור מתבצעת על ידי שליחת אי-מייל למתרגל שאליו התלמיד רשום. הערעור צריך לכלול הסבר מפורט על הסיבה למה התלמיד חושב שצריך לשנות את הציון. ערעור שאינו מנומק יידחה על הסף. 
1.11.10 למה לא פורסם מפתח הניקוד עבור התרגיל הראשון? אנחנו מחכים שאחרוני המגישים באיחור יגישו את התרגיל, רק אז נוכל לפרסם את המפתח.
31.10.10 האם מותר להגיש תכניות המכילות אזהרות (warning) של הקומפיילר לא, למעט הודעת האזהרה של scanf. נוריד נקודות לכל מי שיגיש תרגיל עם warnings.
28.10.10 בתרגיל 2, שאלה 2, האם חייבים לחשב את המספר ההפוך? לא חייבים. אפשר לחשב ואז להדפיס או בכל אופן שונה שבו הפלט יהיה בפורמט הרצוי (רצף הספרות ההפוכות). שימו לב, אין לקלוט את מספר הקלט ספרה אחרי ספרה, אלא כ-int יחיד.
28.10.10 בתרגיל 2, שאלה 1, מה עושים אם המשתמש יכול להכניס מספר שלילי או 0? ניתן להניח כי הקלט חיובי (גדול ממש מ-0).
26.10.10 בתרגיל 2, שאלה 1, מבקשים את המנה והשארית של חלוקת שני מספרים ממשיים (שאינם בהכרח שלמים). למה הכוונה? המנה היא החלק השלם של חלוקת המספר הגדול בקטן. השארית היא ההפרש שבין המספר הגדול למנה כפול המספר הקטן. למשל, אם נחלק את 23.5 ב-4.5 נקבל 5.222 ולכן המנה היא החלק השלם - 5. כעת, 4.5 כפול 5 הוא 22.5 ולכן השארית במקרה כזה היא 23.5-22.5, כלומר 1. ראו גם את הדוגמא שבתרגיל עצמו.
24.10.10 כשאני מריץ תכנית ב-visual studio express  החלון השחור (cosole) נפתח ונסגר מייד, מה לעשות? הריצו את התכנית במוד שאינו דיבג. בהרצה cntrl + F5 במקום רק F5, כפי שמפורט בהנחיות העבודה מהבית.
24.10.10 שלחתי מייל עם שאלה למרצה והוא הפנה אותי למתרגל. איך יודעים מתי לפנות למי? בשאלות בנוגע לנושאים הנוגעים לחומר ההרצאה יש לפנות למרצה. לגבי חומר התרגול, שאלות טכניות ושיעורי הבית יש לפנות אל המתרגל. לגבי איחורים בהגשת שיעורי הבית, אין צורך לפנות ישירות לצוות הקורס אלא רק לצרף את מסמך ההגשה באיחור עם ההגשה.

ננצל את השאלה כדי לתת עוד כמה הבהרות:
  • בכל מקרה אין לשלוח קבצי קוד C אל צוות הקורס!
  • אנא ציינו את שמכם המלא ומספר הקבוצה בכל פניה במייל אל הצוות
24.10.10 בתרגיל 1, אני לא מצליח לכתוב את שתי התכניות באותו פרוייקט. יש הודעת שגיאה של הקומפיילר. הגדר לכל שאלה פרוייקט נפרד, כפי שהוגדר בתרגול. עליכם להגיש רק את קבצי ה-C הרלוונטיים.
24.10.10
בתרגיל 1, שאלה 1, מבקשים לתקן את התוכנית. האם בתיקון שלי אני צריך לחסוך בפקודות. לדוגמא פקודה 

printf("\n")

אפשר להוסיף את הורדת השורה לפקודה הקודמת בתוכנית וכך לחסוך בפקודה או שעליי להשאיר את התוכנית כפי שהיא ורק לתקן אותה?

נתבקשתם לתקן את התכנית. מותר לכם לצמצם \ לאחד שורות קוד לשם כך (כמובן שאין חובה כזו).
21.10.10 כשאני טוען את הקבצים אז בתיבת ההגשה רשום שהגודל שלהם הוא 0, האם זה תקין? אם הקבצים המקוריים לא ריקים זה בסדר. אתה יכול לוודא בעזרת פתיחת הקובץ וצפייה בו אחרי שטענת דרך הוירטואל.
19.10.10 הגשתי תרגיל דרך הוירטואל לאחר מכן ניסיתי להגיש גרסה מתוקנת (לפני מועד ההגשה) אך האתר לא אפשר לי. מה לעשות? לצערינו זו תקלה ידועה בוירטואל. אם ברצונכם להגיש גרסה מתוקנת של מטלה, אנא שלחו מייל למתרגל הקורס שיפתח את תיבת ההגשה ידנית להגשה חוזרת עבורכם. מאוד מומלץ לא לדחות את ההגשה למועד האחרון משום שאין באפשרותכם לדעת באיזו מהירות המתרגל יענה לכם. לא יתקבלו טענות על הגשה מאוחרת ברגע האחרון. בכל מקרה אין לשלוח למתרגל \ מרצה הקורס את הקוד שלכם.
19.10.10 מאיזה אתר מורידים את Visual Studio Express? כאן הסברים על אופן ההפעלה כאן
17.10.10 מה עלינו להגיש לוירטואל? את קבצי ה-c שנתבקשתם לכתוב
17.10.10 יש לי מקינטוש, מה סביבת העבודה המתאימה ל-C? אנחנו תומכים ומלמדים רק עבודה ב-Visual Studio. אפשר לעבוד בסביבות אחרות אבל אנחנו לא נתמוך בהן תמיכה טכנית. אפשר לעבוד בסביבת עבודה מותאמת למק (בלימוד עצמי) או לעבוד מהמעבדות באוניברסיטה.
17.10.10 מה מספר הקבוצה שלי בקורס? אם לא הצלחת למצוא את זה במסמכים אחרים, חפש בידיעון (http://www2.tau.ac.il/yedion/yedion.html) את הקורס והקבוצה.
17.10.10 מסיבה X לא אוכל להגיש את תרגיל Y בזמן. האם אוכל להגיש התרגיל באיחור של Z ימים? כאשר אתה מגיש את התרגיל, אנא צרף את בקשתך זו לקובץ ההגשה (עם האישורים המתאימים, אם יש), ואולי היא תאושר ע"י בודקי התרגילים. לשיקולם.
17.10.10 האם מותר להשתמש בחומר שעדיין לא נלמד בכיתה כדי לפתור שיעורי הבית? באופן עקרוני אסור. אם יש משהו ספציפי, אנא שאלו את המתרגל שלכם.
17.10.10 בתרגיל X ירדו לי נקודות מסיבה Y, אני חושב שזה לא הוגן, מה לעשות? שלחו בדוא"ל מכתב ערעור מפורט למתרגל שלכם, הוא יעביר את הערעור לבודק שיחליט האם לאשר או לא
17.10.10 כמה תרגילים יהיו בקורס? כמה מתוכם חייבים להגיש ע"מ לעבור? האם חובה להגיש את הראשון? 13. 11. כן, וגם את האחרון.