סוג מפגש | שם חבר הצוות | מועד | מיקום | קוד קבוצה |
שיעור | ליאור וולף | יום ג', 10:00-13:00 | דן דויד 001 | 0368-2157-07 |
תרגיל | מתי שמרת | יום ד', 10:00-11:00 | שרייבר 006 | 0368-2157-08 |
תרגיל | מתי שמרת | יום ד', 11:00-12:00 | שרייבר 006 | 0368-2157-09 |
סוג מפגש | שם חבר הצוות | מועד | מיקום | קוד קבוצה |
שיעור | ליאור שפירא | יום ד', 09:00-12:00 | אורנשטיין 103 | 0368-2157-10 |
תרגיל | רובי בוים | יום ה', 12:00-13:00 | שרייבר 007 | 0368-2157-11 |
תרגיל | רובי בוים | יום ה', 18:00-17:00 | אורנשטיין 110 | 0368-2157-12 |
כל
הסטודנטים שנרשמו לקורס כבר רשומים לרשימת התפוצה. כדי להירשם
לרשימת התפוצה (עקב רישום מאוחר וכו') לחץ על הקישורית
שלמעלה ולאחר מכן לחץ על Join
or
leave
the
list
,
הכנס
את
שמך
המלא
ואת
ה- email
שלך ולחץ על הכפתור 'Join'.
הקורס
מציג את המתודולוגיה של תכנות מונחה עצמים ואת שפת התכנות ג'אווה. הקורס
עוסק גם בצדדים תיאורטיים ועקרוניים של תכנות מונחה עצמים וגם מקנה
מיומנויות תכנות בג'אווה. בצד התיאורטי, הקורס עוסק בנושאים: נכונות של
מחלקה, נכונות במחלקות יורשות ומממשות, חוזים, משמעות ותיכון נכון של
חריגים, טיפוסים גנריים, ועוד. בצד המעשי, הקורס מלמד את שפת ג'אווה ואת
השימוש בספריות הסטנדרטיות שלה, כולל גישה לקבצים, מבני נתונים, שימוש
בסביבת פיתוח מתקדמת, בדיקות תכנה וכדומה.
מועד: | תאריך: | שעה |
מועד
א' (פתרון) |
27.06.10 | 09:00 |
מועד ב' | 18.08.10 |
09:00 |
הגשת תרגילים שלא על פי ההנחיות הללו תגרום לאי-עמידה בחובות הקורס (ולתלונה משמעתית במקרה העתקה). מקרים כאלו קרו בעבר ותלמידים שלא הגישו תרגילים על פי ההנחיות נאלצו לחזור על הקורס.
להלן הנחיות
מפורטות לאופן הגשת התרגילים
וכן הסבר על הגשת
התרגילים במערכת
הוירטואל.
מדיניות
ערעורים
ערעורים יוגשו בכתב לבודק
התרגילים.
בכל שבוע יינתן תרגיל, מועד ההגשה של התרגיל הוא עד חצות ביום ראשון של השבוע העוקב. התרגיל עצמו יועלה לאתר הוירטואל (ולאתר הקורס) כשבועיים לפני מועד ההגשה.
הסבר על קבלת משוב מהבודקים ניתן למצוא כאן
מספר | פורסם בתאריך | מועד הגשה | משקל | הערות |
תרגיל מס'
1 |
21/02 |
7/3 |
1 |
דף
הנחיות לפתיחת חשבון מחשב הכרת סביבת המחשוב באוניברסיטה (כולל הוראות התקנה של אקליפס) עמודים 1-14 ב-דף עבודה ללימוד סביבת אקליפס |
תרגיל מס'
2 |
21/02 | 14/3 |
1 |
|
תרגיל מס'
3 |
28/02 |
21/3 |
2 |
קבצי
עזר
לשאלה 1: logo_turtle.jar, simpleio.jar, Pentagon.java תיעוד עבור Turtle, תיעוד עבור LineInput קבצי עזר לשאלה 2: image_processor.jar, ImageProcessing.java תמונות לדוגמא: images.zip תיעוד עבור ImageProcessing |
תרגיל מס'
4 |
12/03 |
11/04 |
1 |
קבצים
לשאלה 1: sudoku.zip קבצים לשאלה 2: Circle.java, Point.java, CircleTest.java, shapes.zip |
תרגיל מס'
5 |
22/3 |
11/4 |
1 |
קובץ
עזר לחלק ג': disjoin.zip |
תרגיל מס'
6 |
8/4 |
18/4 |
1 |
קובץ
עזר: IPAddress.java קובץ עזר לחלק 3: course.zip |
תרגיל מס'
7 |
16/4 |
25/4 |
1 |
קובץ עזר: simplesearch.zip, oldmac.zip (ראו הנחיות בסוף התרגיל) |
תרגיל מס'
8 |
22/4 |
9/5 |
2 |
קובץ עזר: wildworld.zip |
תרגיל מס' 9 | 5/5 |
23/5 |
1 |
|
תרגיל
מס' 10 |
15/5 |
30/5 |
2 |
קובץ
עזר: resources.zip (יבאו כפרויקט
לאקליפס) |
תרגיל מס' 11 | 26/5 |
11/6 |
2 |
קובץ
עזר: addressbook.zip מימוש: AddressBook.jar |
את הקורס מלווה חומר עזר הכולל תיעוד בעברית ותוכנית דוגמה רבות. מומלץ לקרוא את חומר העזר ואת תוכניות הדוגמה. החומר מסודר בצורה דומה לסדר העברת החומר בהרצאות ובתרגולים.
חומר העזר הזה זמין בשתי צורות: כאתר אינטרנט, וכתוסף לכלי הפיתוח שאנו משתמשים בו בקורס, כלי שנקרא Eclipse. התוסף הזה אמור להיות מותקן בגרסה של Eclipse במעבדות המחשבים בבית הספר, וניתן גם להתקין אותו בבית (אפשר להוריד אותו מהאתר של חומר העזר, תחת הדף "כיצד להשתמש בתיעוד המקוון"). כדאי להשתמש בתיעוד מתוך Eclipse: תוכניות הדוגמה מוצגות בצורה טובה יותר (שימוש בצבע, סימון שגיאות בתוכנית, ועוד), וניתן לשנות את תוכניות הדוגמה ולהריץ אותן. השימוש באתר האינטרנט מומלץ רק כאשר אין לכם גישה ל-Eclipse. האתר גם מאפשר להדפיס בקלות תיעוד עם תוכניות דוגמה, אבל לדעתנו אין סיבה להדפיס את החומר הזה.
חומר העזר אינו מוכן במלואו בתחילת הקורס, והוא יתעדכן במהלכו.
משאבים מועילים:
תיעוד עבור
JDK 6 (שפה,
API ועוד)
צילומי וידאו של ההרצאות משנים שעברו ניתנים לצפייה מקוונת בשרת הוידאו של האוניברסיטה:
מספר | תאריך | שקפים | הערות ותוספות |
0 |
23-24/2/2010 |
00 מנהלות | שני השיעורים השבוע יועברו
ע"י ליאור שפירא דוגמאות והסברים נוספים (מומלץ!) המדריך המקוון של חברת Sun אתר התיעוד המקוון של Java |
1 | 23-24/2/2010 |
01 שלום עולם | |
2 | 2-3/3/2010 |
02 מבני בקרה והגדרת שרותים | דוגמאות
והסברים נוספים (מומלץ!) שימו לב, ייתכן שוני לא גדול בין המצגות באתר ובשיעור, למשל חידות והעשרות למינהן לא בהכרח יופיעו במצגות באתר |
3 | 9-10/3/2010 |
03 מחלקות | דוגמאות והסברים נוספים (מומלץ!) |
4 | 15-16/03/2010 |
04 חוזים | |
5 | 23-24/3/2010 |
05 מנשקים | נספח: Smart Point |
-- | חופשת
פסח |
פסח
שמח |
|
6 | 13-14/4/2010 |
מבני נתונים | |
7 | 20-21/4/10 |
הורשה 1 | |
8 | 4-5/5/10 |
טיפוסי מנייה חריגים |
|
9 | 11-12/5/10 |
הורשה 2 | הגרסה של ליאור שפירא |
18-19/5/10 |
חופשת שבועות | ||
10 | 25-26/5/10 |
מנשקים גרפיים GUI | |
11 | 1-2/6/10 | תקשורת ומקביליות | |
12 | 8-9/6/10 | הנדסת תוכנה |
מספר | תאריך | נושא | שקפים | הערות ותוספות |
1 |
24,25/2 | מבוא | שקף
לעמוד שישה שקפים לעמוד |
דף
הנחיות לפתיחת חשבון מחשב הכרת סביבת המחשוב באוניברסיטה (כולל הוראות התקנה של אקליפס) עמודים 1-14 ב-דף עבודה ללימוד סביבת אקליפס הוראות שימוש בחומר העזר המלווה לקורס הנחיות להשמשת סביבת עבודה (Java + Eclipse) בבית |
2 |
3,4/3 |
מבני בקרה | שקף
לעמוד שישה שקפים לעמוד |
הכרת
השימוש ב debugger |
3 |
10,11/3 | מתודות ומחלקות | שקף
לעמוד שישה שקפים לעמוד |
קיצורי
מקשים
לאקליפס |
4 | 17,18/3 | חוזים | שקף
לעמוד שישה שקפים לעמוד |
|
5 |
24/3 |
שונות |
שקף
לעמוד שישה שקפים לעמוד |
|
6 |
7,8/4 | מנשקים | שקף
לעמוד שישה שקפים לעמוד |
|
7 |
14,15/4 |
מבני נתונים | שקף
לעמוד שישה שקפים לעמוד |
|
8 |
21,22/4 |
קלט/פלט | שקף
לעמוד שישה שקפים לעמוד |
דוגמאות
קוד: ioexamples.zip |
9 |
28,29/4 |
ירושה | שקף
לעמוד שישה שקפים לעמוד |
|
10 |
5,6/5 |
עוד IO ו- enum |
דוגמאות קוד: enums.zip, enums2.zip | |
11 |
12,20/5 |
מחלקות פנימיות | דוגמאות קוד: observer_inner.zip | |
12 | 26,27/5 |
ממשק משתמש גרפי | דוגמאות מהשיעור: swt_examples.zip | |
13 | 2,3/6 |
wildcards ו-equals |
||
14 | 9,10/6 |
סיכום |
|
שאלה | תשובה |
אין התאמה מלאה בין סגנון הכתיבה (code convention) שהוצג בכיתה לזה שמוגדר ע"י SUN - מה עושים? האם יורדו נקודות בשיעורי הבית עקב אי-הקפדה על סגנון? | יש להשתמש בסגנון כתיבה כפי שמוגדר ב-SUN. לא יורדו נקודות על סגנון כתיבה, אלא במקרים קיצוניים. הכי חשוב להקפיד על ה-naming convension ואינדנטציה. |
האם מותר להעזר בפתרון התרגילים בחומר מתקדם יותר ממה שנלמד בכיתה? | התרגילים מבוססים על החומר שנלמד עד כה בכיתה, מצופה מכם לא להשתמש בחומר מתקדם יותר. לדוגמא, בתרגיל הראשון אתם לא אמורים להשתמש במשפטי תנאי ולולאות. |
האם יש צורך לבדוק תקינות קלט בשיעורי הבית? | שני תרגילים ראשונים לא יידרשו מכם בדיקות קלט. בהמשך הקורס - כן. |
באיזו גרסת Java עלינו להשתמש? | גרסת ה-Java העדכנית היא 1.6 והיא גם הגרסה המומלצת. בקורס מותר להשתמש מגרסה 1.5 ומעלה. |
מסיבה X לא אוכל להגיש את תרגיל Y בזמן. האם אוכל להגיש התרגיל באיחור של Z ימים מבלי שהם יכללו בחמשת הימים המותרים? | כאשר אתה מגיש את התרגיל, אנא צרף את בקשתך זו לקובץ ההגשה (עם האישורים המתאימים, אם יש), ואולי היא תאושר ע"י בודקי התרגילים. לשיקולם. |